BLOGGER TEMPLATES AND FACEBOOK 1CLICK

Feb 6, 2010

tutur kata tata cara

assalamualaikum..yesh, jumpe lagi ngan taip taipan aku yg ntahpape ni..entri kali ni mcm tajuk tu jugak lah..bile mulut berkata kata, kite react ngan body semua..dari situ terbentuknya byk gesture kan..same jugak bile kite bercakap.. samada mende tersebut propa ke tak, just tgk dia nye tata cara la kan..

so ad org fikir mende yang baik akan elok perjalanannya..ad jugak yang penuh dgn dugaan dan mengharapkan pengakhiran dalam satu titik noktah.. kadang2 ape yg org rase kite kite terpaksa lalui bersama..ada org redah dgn hanya tangisan sepanjang masa..



ade yang akan sengsara bile kite lupakan suatu pengorbanan..ada jugak yang akan gembira bile suatu jalan itu kite yang putuskan..hak manusia banyak yang berbeza..tapi pengalaman yang dilalui itu jugaklah yang membataskan peribadi untuk kembali melalui jalan yang sama..kalau dia yang awak suka, maka teruskanlah..kalau dia yang awak sayang, maka hentikanlah..kalau dia yang awak rasa masa depan, maka impikanlah..

teringat pulak kisah cikgu yang mengajar muridnya membaca..bila disebut perkataan aaa, maka anak murid yg cerdik menulis huruf 'A'..begitu juga bait2 yang lain, cepat anak muridnya menangkap apa yang dituturkan oleh gurunya..malangnya, tiada insan yang dilahirkan seindah begitu rupa..adanya cerdik pandai untuk membaiki masa depan..adanya sokongan dr golongan pertengahan, untuk subjek kepada golongan bawahan..

apabila keindahan itu mampu diungkap dengan kata, maka cara yang kita lalui itu sudah cukup untuk kita ketawa..jika kepuasan yang kita cari sebagai ganti tata cara, mungkin tiada tutur kata untuk menggambarkan kepuasan yang menambat hati kita..yang akhirnya pengorbanan yang kita berikan bukan jalan terbaik untuk menikmati dunia..

0 insan tak terkata: